De wensen op het gebied van telefonie zijn de laatste jaren flink veranderd. Steeds meer mensen stapten over van vaste telefonie naar bellen via het internet (VoIP). Om die reden heeft KPN aangekondigd om per 1 september 2019 te stoppen met de traditionele telefoniediensten ISDN en PSTN.
Einde aan ISDN en PSTN
Mede door de komst van VoIP telefonie nam het gebruik van de traditionele telefoniediensten (IDSN/PSTN) de afgelopen jaren sterk af. Vanaf 1 september 2019 zijn enkelvoudige en meervoudige ISDN1/2 en PSTN niet meer beschikbaar zijn voor klanten van KPN. Verbindingen die op dit moment nog tot stand komen door middel van deze traditionele diensten, zullen de de komende tijd worden vervangen door het modernere alternatief VoIP. ISDN15/20/30 verbindingen zal KPN voorlopig nog wel (tot ten minste 1 januari 2021) blijven ondersteunen.
VoIP het beste alternatief
VoIP is goedkoper, stabieler én veelzijdiger, vergeleken met de klassieke verbindingen. ISDN en PSTN zijn dus eigenlijk niet meer van deze tijd. VoIP is momenteel de meest moderne vorm van telefonie, waarbij een verbinding tot stand komt via het internet of een ander IP-netwerk. Een VoIP verbinding is daarom sterk, betrouwbaar en niet afhankelijk van een locatie. Het is dan ook niet vreemd dat uit onderzoek is gebleken dat zakelijke VoIP telefonie met 30% per jaar toeneemt.
Overstappen op VoIP
Nu het moment is aangekomen dat de traditionele telefoondiensten dan toch echt definitief verdwijnen, is het tijd om te kijken naar een passend (VoIP) alternatief. Overstappen naar VoIP heeft ook nog eens voordelen, want het gaat altijd met nummerbehoud én het is kostenbesparend. Als VoIP specialist kan CloudSphere de overstap naar VoIP uiteraard voor je regelen! Neem vrijblijvend contact op chat direct met een van onze specialisten via de chatfunctie op onze website!